2014-09-11

Ogromne zaległości, więc zamiast nich to co dziś.

No tak, najpierw byłam chora ja, a teraz Danusia. Nie wiadomo na co, ale coś podobnego do ospy.
A więc tak: dzieci do szkoły, zakupy, obiad, pies 10 razy dziennie podwórko, kot do weterynarza, przewijanie, bujanie, czytanie...spaaaać!
A Marcin niewinnie pyta: jak to było, że kiedyś, jak dzieci szły spać to mieliśmy czas oglądać filmy?
Nie wiem. Nie pamiętam. Po przyłożeniu głowy do poduszki zostaję automatycznie wyłączona. ponowne uruchomienie następuje nad ranem, chyba że Danka płacze. Albo pies gryzie. Albo Hela woła. Albo Gucio pakuje nam się do łóżka....
Już wiem, że wrzesień jest jak uderzenie obuchem w głowę, że te zakupy, zebrania, nowy rytm. Że więcej siły potrzeba. Już to wiem, ale i tak mnie zwaliło z nóg trochę, szczególnie, że jest teraz czas odgruzowywania siebie. Danka ma rok i poczułam, że pora na mnie, pora gdzieś wyruszyć, coś porobić, ale co? Znów, po raz trzeci nie mam pojęcia kim jestem poza byciem mamą, czego chcę, czego nie chcę... trzeba od nowa to wszystko poczuć, zobaczyć, oddzielić się, stać się. Już znam ten proces, co nie zmienia faktu, że po raz kolejny zagubienie jest podobne. A podłogę umyć trzeba. PS. Często przypomina mi się, że do wychowania dziecka jest potrzebna cała wioska.. jasne, można sobie "poradzić" samemu, ale jakim kosztem? Dobrze, że babcia piętro niżej, że Asia, że koleżanki... że starszaki chodzą do kolegów i koleżanek, że można zatelefonować pod dobrze znany numer i się wypłakać, albo odgadać. Albo poradzić. Albo po prostu. Bardzo lubię ten świat międzyludzkich połączeń.

6 komentarzy:

Joanna Szpak Ostachowska pisze...

Znam to dobrze...będę kibicować Twojemu odkrywaniu się...

Katarzyna Gałązka pisze...

dzięki, Joanna:)

kajuchnowa pisze...

A ja w tym samym punkcie. Zwrotnym? :)

Monika/Mama Karola pisze...

Znamy to... Trafnie to ujęłaś!

Anonimowy pisze...

Jeśli krostki były głównie na twarzy, rękach i stopach i potem zmieniły się w bąbelki, to chyba wiem, co to...

lolka

Katarzyna Gałązka pisze...

co to???